Qui som

El nostre origen

Veolia guanya, el 2009, la licitació internacional organitzada per Tersa per al disseny, la construcció, la gestió i el manteniment durant 30 anys de la xarxa de calor i fred de Barcelona i l'Hospitalet.

Aquest projecte, licitat pels ajuntaments de Barcelona i l'Hospitalet de Llobregat, té com a objectiu principal posicionar Barcelona i Catalunya com a líders en solucions mediambientals.
Ecoenergies Barcelona col·labora amb l'Ajuntament de Barcelona, ​​l'Ajuntament de l'Hospitalet, l'ICAEN (Institut Català d'Energia), l'IDAE (Institut per a la Diversificació i l'Estalvi de l'Energia), TERSA, AMB (Àrea Metropolitana de Barcelona) i altres entitats de l'àrea metropolitana.
 
2

 

Marc regulador

Introducció del nostre regulador: TERSA
L'àmbit territorial del projecte inclou zones del municipi de Barcelona i del municipi de l'Hospitalet de Llobregat, el qual ha delegat a l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) per actuar en nom seu. Les dues entitats han delegat al seu torn en l'empresa pública TERSA perquè actuï com a poder adjudicador, tant com a mitjà propi com a servei tècnic.

Punts d'interès extrets del nostre contracte amb Tersa:
  • Les nostres tarifes són aprovades per una entitat pública: TERSA
  • Veolia, en finalitzar el nostre període de servei (el 31 desembre 2040), ha de tornar les instal·lacions a l'Ajuntament
 

Marc de relacions

La gestió d'una xarxa de calor i fred s'inscriu en el marc d'un entorn complex en el qual es distingeixen 3 esferes:
  • Les autoritats executives o legislatives defineixen el marc reglamentari dels serveis públics i el regulador (en el nostre cas: TERSA) s'assegura que s'apliqui aquest quadre reglamentari.
  • L'operador (en aquest cas Ecoenergies Barcelona) té a càrrec seu la gestió del servei públic i la relació amb els clients.
  • Finalment, la premsa, les associacions de consumidors i els líders d'opinió formen la tercera esfera del món de les xarxes: l'opinió pública.
     
    eco